czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leszekmw
    RS
    • 2005
    • 5356

    Zamieszczone przez Maicroft
    A po co, przeciez tu wszyscy ulani powozacy tymi malym TSI twierdza ze jest optymalnie :diabelski_usmiech
    i oszczędnie
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz

    • Eidos71
      RS
      • 2011
      • 2050
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Zamieszczone przez leszekmw
      Zamieszczone przez Maicroft
      A po co, przeciez tu wszyscy ulani powozacy tymi malym TSI twierdza ze jest optymalnie :diabelski_usmiech
      i oszczędnie
      I znowu zaczyna się standardowo, jak w większości tematów: podśmiechujki właścicieli dieselków z silników benzynowych... Naprawdę nie można "dać sobie siana" i wypowiadać się tylko w temacie, a nie nabijać posty bzdurami...?
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        Zamieszczone przez Eidos71
        I znowu zaczyna się standardowo, jak w większości tematów: podśmiechujki właścicieli dieselków z silników benzynowych...
        o przepraszam , ja mam i to i to ..
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • Andys
          Elegance
          • 2007
          • 762

          Zamieszczone przez xtremesystems
          oj bondzio bondzio. szkoda ze sie nie ustawilem z toba na kresce nim zchipowales
          To się da załatwić, ja nie mam chipa. Jeżeli seria 1.6 TDI jedzie tak jak seryjne np. BXE 1.9 TDI, to "krzywdy" mi raczej nie zrobisz (problemem będą tylko zimówki 195, a raczej poważne problemy z trakcją na nich). Zaczynać się "bać" mogę 2.0 TDI BKD, zwłaszcza jeśli oba auta będą zapakowane.
          Pozdrawiam,
          Andys

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Eidos71, Akurat ja powoze jeszcze starym skansenem, ktory pojemnosc ma jak dwa TSI, a mocy tyle co tu po wielkim modzie, wiec z czego mam sie smiac, ze turbiny nie musze chlodzic, ani rozgrzewac, czy ze na wymiane oleju zamiast 3,5l wlac trzeba prawie 7l :lol:

            Pewnie na jakims forum Golfa jest opis kogo to auto i co jest dokladnie zrobione
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Mihau
              RS
              • 2009
              • 7460
              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

              Zamieszczone przez Eidos71
              I znowu zaczyna się standardowo, jak w większości tematów: podśmiechujki właścicieli dieselków z silników benzynowych...
              dżizas, więcej luzu
              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

              Komentarz

              • Eidos71
                RS
                • 2011
                • 2050
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Sorki za "uniesienie się" - choć właściwie to była uwaga, a nie nerwy. Ale takie targi, które silniki są lepsze, nic już nie wnoszą do tematów i "trącą myszką". Sorki za OT
                Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                MOJA FURKA

                Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                Komentarz

                • iFi
                  Elegance
                  • 2012
                  • 906

                  Zadam może pytanie totalnego bęcwała tuningowego no ale cóż, zapewne są osoby bardziej doświadczone w temacie i moją ciekawość zaspokoją

                  Powiedzcie mi, dlaczego programy są pisane pod PB98? Tzn jeśli powiedzmy inna wersja 1.4TSI generuje 160KM i robi to na PB95 to co stoi na przeszkodzie aby nasze CAXA robiło tak samo :P

                  Pytanie za pewne z głupa ale mimo wszystko liczę na odpowiedź

                  Komentarz

                  • rowerek
                    Rider
                    • 2010
                    • 449

                    Zamieszczone przez iFi
                    Tzn jeśli powiedzmy inna wersja 1.4TSI generuje 160KM i robi to na PB95 to co stoi na przeszkodzie aby nasze CAXA robiło tak samo
                    Bo ta inna wersja 1.4TSI (160KM) oprócz turbosprężarki ma dodatkowo kompresor.

                    Komentarz

                    • iFi
                      Elegance
                      • 2012
                      • 906

                      Hmm, no Ok, ale finalnie maksymalna moc jest rozwijana przy obrotach, gdzie gada jedynie sprężarka...

                      Może zadam inaczej pytanie - co fizycznie stoi na przeszkodzie aby napisać poprawny program dający dobre rezultaty przy wykorzystaniu benzyny 95? Jaki dokładnie efekt występuje, który to uniemożliwia?

                      Komentarz

                      • _tm_
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 2333
                        • Superb III (3V3)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        Zamieszczone przez iFi
                        Hmm, no Ok, ale finalnie maksymalna moc jest rozwijana przy obrotach, gdzie gada jedynie sprężarka...
                        Mając sprężarkę i kompresor możesz wstawić większą sprężarkę, która na wysokich obrotach więcej dmuchnie (co da większą moc, jeżeli dostarczy się odpowiednią ilość paliwa). Taka sprężarka będzie gorzej wstawała, czyli zacznie pracować na wyższych obrotach niż mała. Byłoby to bardzo niewygodne podczas cywilnej jazdy, ale problem ten jest niwelowany przez kompresor. Innymi słowy - możesz uzyskać dużą moc z CAXA jeżeli wstawisz wiekszą sprężarkę, ale musisz spodziewac się zmniejszenia mocy przy niskich obrotach.
                        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                        -------------------------------------------------------------------------
                        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                        Komentarz

                        • iFi
                          Elegance
                          • 2012
                          • 906

                          Zamieszczone przez _tm_
                          Innymi słowy - możesz uzyskać dużą moc z CAXA jeżeli wstawisz wiekszą sprężarkę, ale musisz spodziewac się zmniejszenia mocy przy niskich obrotach.
                          Ano właśnie, ale dlaczego jedynie na PB98?

                          Powiedzmy, że wstawiam sobie turbo z wersji 160KM (teoretycznie). Teoretycznie byłbym wtedy w stanie tak dmuchnąć, żeby przy ~5k obr/min mieć te 160KM... Nikt mi tego jednak nie zrobi na PB95... Moje pytanie, dlaczego? Jaki jest tego powód?

                          Komentarz

                          • bob the builder
                            Drive
                            • 2011
                            • 98
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Zamieszczone przez iFi
                            Hmm, no Ok, ale finalnie maksymalna moc jest rozwijana przy obrotach, gdzie gada jedynie sprężarka...

                            Może zadam inaczej pytanie - co fizycznie stoi na przeszkodzie aby napisać poprawny program dający dobre rezultaty przy wykorzystaniu benzyny 95? Jaki dokładnie efekt występuje, który to uniemożliwia?
                            Podjąłem próbę napisania programu dla CAXY u znanego magika z Katowic dla 95 Pb
                            Z moich 137 koni udało się uzyskać 145 koni i to jak usłyszałem na granicy spalania stukowego. Domniemuje , że programowo przestawia się również moment zapłonu w celu zwiększenia mocy. Przejechaliśmy się ostro z podpiętym laptopem. Ja byłem dalej zdecydowany na Pb 95, więc uznaliśmy, że dla 8 km nie ma to sensu i został wgrany program fabryczny. Co ciekawe nie chciał z powrotem wejść przez złącze i komputer musiał wylądować na stole. Klasą fachowca było to, że potraktował to jako doświadczenie i pomimo 3 godzin pracy rozstaliśmy sie jedynie uściskiem dłoni.
                            Przy czym otrzymałem zapewnienie, że przy 98 byłoby spokojnie ponad 150 kucy.

                            Komentarz

                            • iFi
                              Elegance
                              • 2012
                              • 906

                              Zamieszczone przez bob the builder
                              Domniemuje , że programowo przestawia się również moment zapłonu w celu zwiększenia mocy.
                              Hmm no to by pewnie częściowo wyjaśniało moje wątpliwości... bo skoro przy wersji 160KM uzyskujemy taką moc z odpowiedniego pompowania i ilości benzyny i nie ma stukania to teoretycznie powinniśmy móc uzyskać coś podobnego dla naszej CAXA a tak jednak nie jest... i trzeba stosować 98, żeby nie stukało itd... itp... strasznie mnie to intrygowało...

                              Komentarz

                              • dato
                                L&K
                                • 2012
                                • 1431

                                Zamieszczone przez iFi
                                Może zadam inaczej pytanie - co fizycznie stoi na przeszkodzie aby napisać poprawny program dający dobre rezultaty przy wykorzystaniu benzyny 95? Jaki dokładnie efekt występuje, który to uniemożliwia?
                                iFi - dobry tuner zapyta Cię, czy chcesz mieć program pod 95 czy pod 98. Będą się nieznacznie różnić...

                                Komentarz

                                • LUKI
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5776

                                  iFi, jak rozmawiałem z Witkiem z MR Motors to bezpieczny program dla CAXA to 150hp 250nm - oczywiście na seryjnych gratach
                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                  Komentarz

                                  • iFi
                                    Elegance
                                    • 2012
                                    • 906

                                    Zamieszczone przez LUKI
                                    iFi, jak rozmawiałem z Witkiem z MR Motors to bezpieczny program dla CAXA to 150hp 250nm - oczywiście na seryjnych gratach
                                    Też dostałem info o takiej możliwości... Chyba jest to taka graniczna wartość bo koledzy na forum, którzy mają zrobione modyfikacje właśnie takie parametry mają.

                                    Rzekomo nasze CAXA mają też blok silnika taki sam jak wersja 160KM - to tylko info jakie dostałem.

                                    Rozważałem mocno zrobienie chipsa ale chyba jednak zaczekam do końca gwarancji... Przynajmniej w razie czego nie będę sobie pluł w brodę, że mogłem jednak poczekać...

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      Zamieszczone przez iFi
                                      Rozważałem mocno zrobienie chipsa ale chyba jednak zaczekam do końca gwarancji... Przynajmniej w razie czego nie będę sobie pluł w brodę, że mogłem jednak poczekać...

                                      very good idea :!:
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • jamesbondzio
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1174
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                        Zamieszczone przez LUKI
                                        iFi, jak rozmawiałem z Witkiem z MR Motors to bezpieczny program dla CAXA to 150hp 250nm - oczywiście na seryjnych gratach

                                        biorąc jako przykład moje auto -> pozostaje tylko potwierdzić ;-)
                                        kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                        teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                        Komentarz

                                        • iFi
                                          Elegance
                                          • 2012
                                          • 906

                                          Poza gwarancją na razie powstrzymuje mnie wewnętrznie kwestia wytrzymałości naszych silników. Zastanawiam się czy przy przebiegach na poziomie ~32kkm rocznie nie wykończę silnika w dwa sezony... (oczywiście chodzi o jazdę z zachowaniem wszystkich prawideł poprawnej eksploatacji).

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            Zamieszczone przez iFi
                                            Poza gwarancją na razie powstrzymuje mnie wewnętrznie kwestia wytrzymałości naszych silników. Zastanawiam się czy przy przebiegach na poziomie ~32kkm rocznie nie wykończę silnika w dwa sezony... (oczywiście chodzi o jazdę z zachowaniem wszystkich prawideł poprawnej eksploatacji).
                                            Sam program nie zaszkodzi silnikowi chyba że program pisał Kaziu w stodole więc nie ma sie co bać że silnik wybuchnie :wink:
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • iFi
                                              Elegance
                                              • 2012
                                              • 906

                                              Hehehe... nie nie... nasi panowie Kazikowie niech zajmują się czym potrafią... samochód jeśli już miałby gdzieś iść to do kolegów z Twojej stopki piramida.

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                Zamieszczone przez iFi
                                                Hehehe... nie nie... nasi panowie Kazikowie niech zajmują się czym potrafią... samochód jeśli już miałby gdzieś iść to do kolegów z Twojej stopki piramida.
                                                Mirras nie zrobi krzywdy twojej motorowni więc wal śmiało
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • jamesbondzio
                                                  L&K
                                                  • 2009
                                                  • 1174
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                                  iFi, ja z własnej praktyki powiem ci że akurat po programie silnik lepiej pracuje, mam na myśłi kulture pracy, jest mocniejszy z "dołu" nie słychac klepania zaworów, nie szarpie tak przy ruszaniu.
                                                  kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                                  teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                                  Komentarz

                                                  • iFi
                                                    Elegance
                                                    • 2012
                                                    • 906

                                                    iFi, ja z własnej praktyki powiem ci że akurat po programie silnik lepiej pracuje, mam na myśłi kulture pracy, jest mocniejszy z "dołu" nie słychac klepania zaworów, nie szarpie tak przy ruszaniu.
                                                    Przed programem jeździłeś na PB98 (chodzi mi o wszystkie efekty poza mocą rzecz jasna)?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...